IT-support & IT-drift med serviceavtal anpassade efter kundens behov

Med ett IT-supportsavtal från oss står er verksamhet aldrig still

Ni får hjälp samma dag som eventuella problem anmäls. i vår It-support ingår telefonsupport, fjärrsupport, rådgivning och möjlighet till jourtelefon. Planerar ni på att bygga om eller på annat sätt omstrukturera kommer vi ut och gör en översyn på vad ni har och vad ni eventuellt behöver för att optimera er IT-struktur.

Vi kommer även ut och besöker företaget regelbundet. Då går vi igenom datorer och kringutrustning för att se så allting fungerar som det ska.

IT-Support med kunden i fokus

Ett serviceavtal är alltid individuellt utformat vilket innebär att ni alltid får den service ni anser er behöva till företaget.

Som avtalskund kommer ni alltid att prioriteras vid eventuella problem. Dessutom försöker vi, i så stor utsträckning som möjligt, se till att ni alltid pratar med samma tekniker eller konsult.

Allt för att ni ska slippa upprepa eventuella tidigare problem, samt att teknikern/konsulten ska ha så bra koll som möjligt på just ert företag.

Med en heltäckande IT-support från Bluescreen får du total kontroll på dina kostnader, både när det gäller drift och produkter.


Vi loggar allt som görs vilket innebär att du när som helst kan få detaljerad beskrivning på ärenden, oavsett om det är avslutade ärenden eller aktuella projekt.

Bluescreen-vasteras-it-tjanster-it-drift

Anlita oss vid behov

Antingen kan du låta oss ta hand om ditt företags it-drift eller så kan du anlita oss vid behov. Våra duktiga konsulter kommer ut till dig, var du än befinner dig, går igenom vad du behöver eller ger råd på hur du bör lösa dina eventuella problem. Det bästa av allt är att du kan nyttja denna tjänst oavsett om du har ett avtal eller inte. Självklart prioriterar vi våra avtalskunder högst, men det är som sagt inte bara dem som kan hyra våra konsulttjänster.

Många företag och privatkunder har idag både små och stora problem med något inom IT. Det kan gälla allt från att företaget ska flytta och behöver ett nytt nätverk med serverlösningar, övervakning och datorer, till den lilla kunden som behöver hjälp med att kunna skriva ut på samma skrivare med både dator och surfplatta. Våra konsulter kommer ut, tittar och ger förslag, alternativt kan de hjälpa dig via fjärrsupport eller telefon.

Funderar du på en ny hemsida eller kanske en portal där du bl.a. har hela din kalender och ditt kundregister? Inga problem för oss. Slå oss en signal eller kom in till vårt kontor så hjälper vi dig så att du kommer igång så snabbt och smidigt som möjligt, utan att det kostar mer än det smakar.

  • Förtur vid support
  • Avtalspriser
  • Rådgivning
  • Utkörning
  • Reducerat pris
  • Jour

Vi prioriterar avtalskunder när de behöver telefonsupport, fjärrsupport och på-platsen-service

Förutom kostnadseffektiv it-drift, så får ni även förmånliga avtalspriser på datorer, kringutrustning och förbrukningsvaror

Förutom it-support får ni även kostnadsfri rådgivning vid byte av datorer, servrar, nätverk m.m.

Kostnadsfri utkörning av tillbehör, t.ex. toner, papper med mera

Reducerat pris vid på-platsen-service

Möjlighet till jour efter våra ordinarie öppettider

  • Förtur vid support

    Vi prioriterar avtalskunder när de behöver telefonsupport, fjärrsupport och på-platsen-service

  • Avtalspriser

    Förmånliga avtalspriser på datorer, kringutrustning och förbrukningsvaror.

  • Rådgivning

    Kostnadsfri rådgivning vid byte av datorer, servrar, nätverk m.m.

  • Utkörning

    Kostnadsfri utkörning av tillbehör, t.ex. toner, papper med mera

  • Reducerat pris

    Reducerat pris vid på-platsen-service

  • Jour

    Möjlighet till jour efter våra ordinarie öppettider

Vi på Bluescreen värnar alltid om miljön

Detta innebär att vi alltid tar hand om era tomma toners eller andra miljöfarliga IT-produkter. Utöver detta sorterar vi all elektronik på rätt sätt och återvinner eventuella produkter till intern utbildning.

Vi levererar alla typer av förbrukningsmaterial vilket underlättar vid omhändertagande av förbrukade varor från företaget.

Det bästa av allt sparar vi till sist

Ni behöver endast en enda leverantör när det gäller företagets IT!

Oavsett om det gäller it-drift eller om ni behöver nya datorer eller skrivare, nätverkslösningar eller hemsidor, server eller backup, projektor till mötesrummet eller ett bokningssystem, nya nätverksuttag eller trådlöst nätverk, kameraövervakning eller mobilväxel, programinstallation, affärssystem eller Office 365, så levererar vi allt detta och mycket mer.

Ni slipper ringa runt till flera olika instanser, som i sin tur behöver ringa till olika instanser, för att ni ska få hjälp. Ett enda nummer till alla IT-relaterade problem. Det kan inte bli bättre!

it-support-bluescreen
1

Felanmälan

Ni skapar en felanmälan via telefon, e-post eller vår kundportal på hemsidan.

2

Ärende skapas

Vi skapar internt ett ärende hos oss och utser en IT-konsult som blir ansvarig för ärendet. Avtalskunder prioriteras alltid.

3

Åtgärd

IT-konsulten tar kontakt med er och löser problemet via telefon eller fjärrsupport. Skulle vi inte lyckas åtgärda problemet så bokar vi en tid och en konsult åker ut till er.

Varför fjärrsupport?

Om vi inte kan hjälpa dig över telefon kopplar vi upp oss mot din dator och ser om vi kan hjälpa dig bättre.

Vi använder den välkända fjärrstyrningsprogramvaran TeamViewer för att skapa en tillfällig fjärrstyrningssession mot din dator. Detta innebär att våra kunniga IT-konsulter kommer se samma sak som du ser på din datorskärm och kan därigenom enkelt guida dig eller själva ta över muspekaren.

Programmet är otroligt enkelt att använda och du behöver inte installera den på din dator. Du laddar ner och startar programmet direkt genom att trycka på någon av ikonerna ovan. Sedan är det bara uppge ditt ID och den fyrsiffriga PIN-koden. Pin-koden genereras automatisk för varje gång du startar programmet. OBS! Har du redan Teamviewer installerat på din dator behöver du inta ladda ner något.

Bluescreen-vasteras-it-support-carousel
Bluescreen Västeras Fjärrsupport Teamviewer

TeamViewer

Fjärrsupport, fjärråtkomst och online möten som världen litar på – 1 miljard installationer och över 20 miljoner enheter online dagligen.

Lös problem på distans eller sammanför kunder och kollegor utan komplicerade steg eller omständliga förberedelser. TeamViewer är utformat så att det bara tar ett par sekunder att komma igång med arbetet på alla enheter.

Ett urval av

Våra Partners

Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners
Bluescreen-it-företag-webbyrå-västerås-partners

IT-PARTNER

Vår målsättning är att våra kunder bara ska behöva en leverantör när det gäller IT. Fokusera på det ni gör bäst och låt oss ta hand om din drift & support av IT.

WEBBYRÅ

Vi har rätt verktyg, god erfarenhet, bra strategier och det personliga engagemanget för att digitalt underlätta din vardag till max!