WorkCloud 
Affärssystem

WorkCloud affärssystem är en portal för att samla in, sortera, lagra, bearbeta och sprida information.

Systemet fungerar som ett kontorsinformationssystem med webbportal och dokumenthantering och är det enda du ska behöva i ditt företag för att ha stenkoll på i stort sett allt. Systemet tar hand om företagets informationshantering och effektiviserar samt automatiserar din verksamhet.

Affärssystem och crm

Ett

affärssystem

till ett pris

Alla funktioner ingår

Lobby

Få koll på helheten och planera din dag. i Lobbyn ser du alla dina kommande aktiviteter, både det som finns i systemet men även det du har lagt in i din kalender tack vare integreringen mot Microsoft Office 365. Läs företagets senaste nyheter och skapa egna To-Do listor.

Kundhantering

Komplett kundinformation finns tillgänglig i realtid som kan synkroniseras med exempelvis Fortnox. Smidig aktivitetslogg som samlar kundens samtliga aktiviteter och pågående arbete på ett och samma ställe

Ärendehantering

Ärendehanteringssystem för effektivisering av administrativa processer, övervakning och uppföljning. Öka teamets produktivitet och förbättra servicekvalitén samt kundupplevelsen. Skapa egna typer, status och prioritet och följ upp varje ärende med arbetsrapport, dagbok, filer, tidrapportering och faktureringsunderlag

Offertverktyg

Skapa digitala offerter, gör realtidsuppföljningar och håll full koll på företagets samtliga utskickade och pågående offerter. Minska administrationen genom att göra om en offert till en arbetsorder eller projekt och jobbar vidare.

Arbetsorder

Arbetsorder med tidrapportering och fakturering. Få koll på arbetstimmarna och planera dina resurser smartare. Skapa arbetsrapporter, checklistor och håll koll på materialåtgången i varje arbetsorder.

Projektverktyg

Planera dina projekt, skapa egna projektmallar, checklistor, projektstatus, typer och håll koll på budget och extrakostnader. Bjud in externa samarbetspartner och rapportera tider & avvikelser. Ladda upp projektunika filer, skapa projektdagbok och skapa fakturaunderlag direkt från projektet.

Tidrapportering

Rapportera dina arbetade timmar från de olika moduler och skapa automatiskt fakturaunderlag som kopplas till olika kunder/projekt/arbetsorder med mera. Registrera utlägg, avvikelser och håll koll på dina schemalagda tider.

Fakturaunderlag

Skapa fakturaunderlag direkt från de olika moduler och hämta produkter och tjänster med färdiga priser och unika kundrabatter direkt från artikelregister. Skicka sedan underlaget med en knapptryckning till ditt ekonomiprogram exempelvis Fortnox

Modulärt & flexibelt affärssystem

Ett urval av de befintliga modulerna:

  • Kundkontakt
  • Prospekt
  • Kalkylprojekt
  • Kunder
  • Påminnelser
  • Filhantering
  • Leverantörer
  • Service
  • Säkra uppgifter
  • Avtal
  • Produktregister
  • Abonnemang
  • Medlemsregister
  • Pågång
  • TV-modul
  • Personalregister
  • Personalhandbok
  • FAQ
  • Att-göra-lista
  • Anteckningar
  • Statistik
  • Bokningssystem
  • Bibliotek
  • Datorregister
  • Elev- och Lärarregister

Affärssystem att växa med

Samla alla kunder, ärenden, projekt, arbetsrapporter, tidsrapporter, faktureringsunderlagen och otroligt mycket mer på ett och samma ställe. Ett affärssystem för att underlätta och göra allt administrativt arbete så otroligt mycket snabbare och lättare.

Direkt i Lobbyn få du notifikationer om åtgärder som kräver din uppmärksamhet och du kan enkelt planera din dag. Med hjälp av en genväg (kortkommando) kan du direkt från alla moduler skapa uppgifter, kundkontakt, tidsrapporter och rapportera avvikelser.

I WorkCloud kan du skapa, Att-göra-listor, påminnelser och anteckningar både åt dig själv men även åt dina kollegor.

Populära moduler

Offerthantering

Standardmodulen för offerthantering hjälper dig att hålla full koll på företagets samtliga utskickade offerter.

Vi kan även kundanpassa modulen. Då finns det möjlighet att bestämma allt ifrån offertens fält, upplägg och struktur till hur den skall se ut visuellt.

Läs mer

samarbetspartner i projektverktyg

Ärendehantering

Skapa ärenden både åt dig själv och dina kollegor. Sätt deadline, välj ansvarig person, skapa arbetsbeskrivning, ärendefiler och följ kommentarerna för att få en bra översikt.

Från ärendet finns det möjlighet att skapa fakturaunderlag, offert, projekt, produkt m.m.

Läs mer

Tidrapportering och projektdagbok

Arbetsorder

Skapa arbetsorder med arbetsbeskrivning, fullständig information om kunden, slutkunden, ordermärkningar, inkludera produkter och tjänster samt ladda upp kundspecifika filer.

Kan automatiskt skicka ett e-postmeddelande med arbetsbeskrivningen i PDF-format.

Läs mer

Projektplanering ärendehantering med överblick

Projekthantering

Skapa projekt med olika delmoment och uppgifter. Koppla olika personer till olika projekt, skapa arbetsorder, ladda upp projektspecifika filer, håll koll på projektets budget, skapa deadlines för varje delmoment och olika status för varje projekt.

Läs mer

WorkCloud affärssystem - Bluescreen

Utveckling av egna moduler

WorkCloud är utvecklat av oss på Bluescreen från grunden, vilket gör att vi kan ändra, anpassa, integrera och utveckla moduler utifrån ditt företags behov.

Med ett urval av över 40 moduler bestående av bl.a. arbetsorder, projektverktyg, fakturaunderlag, ärendehantering, offertverktyg m.m. kan du bygga upp ditt egna affärssystem och verksamhet efter dina egna behov.

Vi har gjort det enkelt för dig, de flesta av våra moduler är sammankopplade. Exempelvis kan du enkelt skapa en arbetsorder från ett projekt eller ett fakturaunderlag från ett ärende.

Har du frågor eller funderingar angående användandet av WorkCloud så kan du prata direkt med utvecklarna. De guidar dig antingen via fjärrstyrning eller telefon.

Okomplicerat & Beprövat

Allt detta är otroligt okomplicerat och lätt att lära sig, det mesta kommer du åt med en eller två knapptryck. Vårt affärssystem är väl beprövat av både små företag och stora koncerner och används flitigt av alla som har tittat på alla möjligheter WorkCloud ger.

Bokningssystem-Webbsystem-Webbyra-Bluescreen

Trodde du att det var allt? Absolut inte!

Du har bokningssystem, uthyrningssystem, projektverktyg, personalregister och tidrapportering som ett fåtal ytterligare exempel på populära tilläggsmoduler. Som ett litet körsbär på toppen kan WorkCloud integreras med Fortnox redan från start. Självklart hjälper vi även till med integrering mot andra bokförings- och faktureringsprogram.

Enligt undersökning lägger vi cirka 30 minuter eller mer på att leta information – varje dag? Det blir nästan 3 veckor på ett år!

Har du råd med det?

GDPR & Systemstöd

Med hjälp av ett affärssystem blir det enklare för organisationer att uppfylla reglerna i förordningen. Fördelen med ett IT-system är att ni kan minimera antalet personuppgifter och låta system styra användaren rätt.

Ni kan enkelt se över behörigheter, roller och de processer som behandlar personuppgifter och få svar på följande frågor:

  • Vilka personuppgifter behandlar vi?
  • Var i systemet behandlar vi personuppgifter?
  • Varför behöver vi behandla dessa uppgifter?
  • Vilka personer har behörighet för att komma åt dessa uppgifter?
  • Hur länge sparar vi dessa uppgifter?

Du kan läsa mer om dataskyddsreglerna i denna artikel.

Anonymisering

Anonymisering

Automatisk rensning av information underlättar arbetet med GDPR. Ställ in efter hur lång tid, per modul, som gammal / raderad / inaktuell information ska tas bort.

Information som rensas är bland annat kommentarer, konversationer, personuppgifter, etc.

Läs mer

Tvåfaktorautentisering

Tvåfaktors­autenti­sering

Tvåfaktorsautentisering ökar säkerheten genom att en kod, som skickas via SMS, måste anges första gången när ett användarlösenord anges för autentisering. Det gäller separat för varje användare och funktion.

Tvåfaktors­autentiseringen kan aktiveras separat för olika funktioner.

Läs mer

Personsökning

Personsökning

Personsökning är en smidig funktion för att hitta alla personuppgifter som finns lagrade i WorkCloud och dess moduler.

Skriv in personuppgifterna i sökfältet och systemet ger en tydlig lista över var de sökta personuppgifterna finns.

Läs mer

Säkra uppgifter

Skapa egna formulär med krypterade fält för alla slags känsliga uppgifter som organisationen behöver hantera. För extra säkerhet finns möjligheten att per uppgift ställa in vilka användare och grupper som kan se och avkryptera informationen.

Möjlighet att aktivera tvåfaktorsautentisering för avkrypteringen.

Läs mer

Vill du prata business

eller bara dricka kaffe?

Vi gillar båda delarna.

Välkommen in till oss!

Boka ett möte

Hör av dig till oss så berättar vi hur WorkCloud gör tillvaron enklare för dig, ditt företag och dina anställda!

IT-PARTNER

Vår målsättning är att våra kunder bara ska behöva en leverantör när det gäller IT. Fokusera på det ni gör bäst och låt oss ta hand om din drift & support av IT.

WEBBYRÅ

Vi har rätt verktyg, god erfarenhet, bra strategier och det personliga engagemanget för att digitalt underlätta din vardag till max!