Google My Business – Visa ditt företag på Google

Bluescreen-vasteras-google-plus-my-business

Dela inlägg:

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

Varför är Google My Business bra att ha?

Har ni affärslokaler / kontor på flera adresser? Inga problem. I ett Google My Business-konto kan man lägga till och hantera multipla platser efter behov.

Så vad är Google My Business?

Google My Business är för företag som vill öka och ha kontroll över sin närvaro i Googles olika tjänster. Med hjälp av Google My Business blir information om ditt företag synlig på GoogleGoogle MapsGoogle + och hjälper kunderna att hitta just ditt företag oavsett vilken enhet de använder. Det märks i synnerhet på mobila enheter, där det i sökresultatet dyker upp tydliga ikoner för att ringa och få en vägbeskrivning till ditt företag.

Innan du kan komma igång måste du ”göra anspråk på ditt företag” för att ta kontroll över sidan. Efter cirka två veckor kommer det ett vykort från Google till den registrerade adressen med en kod, som du använder för att verifiera dig som ägare.

Behövs Google My Business om man redan har en webbplats?

Google My Business kompletterar din befintliga hemsida genom att ge ditt företag och verksamhet en offentlig identitet och närvaro på Google. Det underlättar även kommunikationen med dina kunder genom att direkt i sökresultaten visa dina kontaktuppgifter som t.ex. telefonnummer, adress och öppettider. Har man en fysisk butik syns även ett val för att få en vägbeskrivning till den i Google Maps.

Bluescreen-vagbeskrivning

Fördelar med Google My Business

  • Öka företagets exponering på Google med kontaktuppgifter, komplett presentation, öppettider, foton, karta och vägbeskrivningar.
  • Hantera alla sidor i samma kontrollpanel, se alla recensioner och svara enkelt på dessa.
  • Kom med på kartan – Dina verifierade företagsuppgifter visas i Google maps där dina kunder även kan hitta kontaktuppgifter, recensioner samt betyg
  • Se statistik över hur användarna hittar företagsuppgifterna på Google
  • När du skapar en sida kan du välja mellan tre olika typer av verksamhet: fysisk lokal, serviceområde eller ett varumärke
  • Koppla ihop med Google-adwords och visa utökade kontaktuppgifter (Tips: aktivera ”klicka för att ringa” för smartphones)
  • Bli synlig på Google, ge kunderna rätt information och skapa långvariga relationer.

 
Här hittar du även information om internetmarknadsföringGoogle AdwordsSökmotoroptimering och Google Analytics

Andra inlägg

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.
Kontakta oss

Telefon

Mail

Fjärrsupport

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på vår webbplats, vilket du accepterar genom att fortsätta att använda webbplatsen.

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd