Vad är Google My Business och hur fungerar det? Bygg upp ditt varumärke
Bluescreen-vasteras-kopparlunden-3
Bluescreen flyttar till Kopparlunden i Västerås
1 augusti, 2016
sokmotoroptimering-on-page-seo
Sökmotoroptimering: On-page faktorer för topplaceringar
1 september, 2017
Visa alla

Google My Business – Visa ditt företag på Google

Bluescreen-vasteras-google-plus-my-business

My Business är för företag som vill öka och ha kontroll över sin närvaro i Googles olika tjänster. Med hjälp av Google My Business blir information om ditt företag synlig på GoogleGoogle MapsGoogle + och hjälper kunderna att hitta just ditt företag oavsett vilken enhet de använder. Innan du kan komma igång måste du ”göra anspråk på ditt företag” för att ta kontroll över sidan. Efter cirka 2 veckor kommer det ett vykort från Google till den registrerade adressen. Denna kod använder du för att verifiera ditt företag.

Behövs Google My Business om man redan har en webbplats?

My Business kompletterar din befintliga hemsida genom att ge ditt företag och verksamhet en offentlig identitet och närvaro på Google. Det underlättar även kommunikationen med dina kunder.

Bluescreen-vagbeskrivning

Fördelar med Google Business Manager

  • Öka företagets exponering på Google med kontaktuppgifter, komplett presentation, öppettider, foton, karta och vägbeskrivningar.
  • Hantera alla sidor i samma kontrollpanel, se alla recensioner och svara enkelt på dessa.
  • Kom med på kartan – Dina verifierade företagsuppgifter visas i Google maps där dina kunder även kan hitta kontaktuppgifter, recensioner samt betyg
  • Se statistik över hur användarna hittar företagsuppgifterna på Google
  • När du skapar en sida kan du välja mellan tre olika typer av verksamhet: fysisk lokal, serviceområde eller ett varumärke
  • Koppla ihop med Google-adwords och visa utökade kontaktuppgifter (Tips: aktivera ”klicka för att ringa” för smartphones)
  • Bli synlig på Google, ge kunderna rätt information och skapa långvariga relationer.

Här hittar du även information om internetmarknadsföringGoogle AdwordsSökmotoroptimering och Google Analytics