Bluescreens uppdrag
Kakelbutiken efterfrågade en modern hemsida som återspeglade företaget och butiken. De ville nå ut med budskapet att de har en av Västerås bästa utställningsbutiker med ständigt uppdaterade miljöer och även ha möjligheten att redan på hemsidan kunna besvara de mest vanliga kundfrågorna.
Kakelbutiken ville också erbjuda besökaren en enkel kontaktväg och påvisa både tillgänglighet och mångårig kunskap.
Butiksansvarig, DE Plattsättning
Mathias Berg
”Genom hela projektet har Bluescreen visat på en stor flexibilitet och varit väldigt lyhörda på våra önskemål. De har längs hela vägen tagit med sig det vi har velat lyfta med den nya hemsidan och vi är jättenöjda med slutresultatet! Att de dessutom har en lokal förankring har både känts viktigt för oss men också varit en styrka vid personliga möten och uppföljning.”
Responsiv design
Allt vi gör har responsiv design och är fullt ut mobilanpassat. Detta är ett måste i dagens läge, där fler och fler endast använder telefonen eller surfplattan till informationssökningar och nyttjande av tjänster på nätet.
Besökare ska få samma upplevelse oavsett vilken enhet de använder, därför är responsiv design en självklarhet i alla våra webbprojekt.
Lösning
Med många uppmaningar till kontakt gör vi det enkelt för besökaren att skicka sina kontaktuppgifter och/eller be om offert. Kakelbutiken erbjuder designförslag uppritade i ritprogram som på ett tilltalande sätt visar kunden hur det kommer att se ut och detta berättar vi såklart också om på hemsidan. Det här gänget älskar badrum, och det märks när man scrollar genom deras hemsida!
Genom att integrera Kakelbutikens nya hemsida med deras Instagramkonto så får hemsidan förutom en tilltalande design även ett ständigt uppdaterat flöde där kunden får inspiration i mängder! Hela hemsidan är också fylld med inspirerande bilder från butikens stora antal leverantörer.