Offerthantering med hjälp av Digitalt Offertverktyg oavsett bransch

Digitalt Offertverktyg med realstiduppföljning

Skapa projekt

Samla företagets offerter

En praktisk översiktsvy visar alla dina offerter och vilken status de har. En smidig sammanfattning visar antalet utskrivna, pågående och inväntade offerter. Beroende på vilken behörighetsnivå du har tilldelats kan du se och följa upp företags samtliga fakturor.

samarbetspartner i projektverktyg

Egna texter, filer & noteringar

Du har möjlighet att lägga till egna offerttexter och anteckningar. Du kan även komplettera offerten med relaterade filer som t ex ritningar, beräkningar och annat offertunderlag. Administratören har möjlighet att ställa in vilka fält som ska vara synliga och vad som ska vara obligatoriskt att fylla i.

offerthantering, offertvektyg

 Visa offerten online för kunderna

Du kan välja att skriva ut offerten och posta den, eller så kan du spara den som en PDF-fil och maila den till kunden. Men du kan även, med vårt digitala offertverktyg, presentera offerten online för kunden via en krypterad länk, och kunden kan direkt godkänna eller neka offerten online. Du ser i realtid när och hur många gånger kunden har tittat på offerten.

fordelning-av-resurser

Gränsvärde för Summa & TG

Administratören har möjlighet att sätta ett gränsvärde för offertens totala summa samt TG. Detta innebär att offerter som överskrider ett visst belopp/TG kräver ett godkännande från administratören.

ärenhatering arbetsrapport

Kopiera offertunderlag

Med ett enkelt klick kan du kopiera ett befintligt offertunderlag så att du kan göra nödvändiga justeringar och skicka den nya offerten till kunden. Offerten behåller sin originalbeteckning och uppdateras med ett versionsnummer, vilket gör att man alltid kan spåra tillbaka till den ursprungliga offerten.

kundvård

Ärende, Arbetsorder & Projekt

När kunden har godkänt offerten så finns det möjlighet att jobba vidare genom att direkt från offertmodulen skapa en arbetsorder eller ett projekt. Då följer kundens uppgifter, budget och annan viktig information med automatiskt, vilket snabbar upp administrationen och minimerar risken för misstag.

Enklare offerthantering 
Mindre administration

  • Digitala Offerter

  • Realtidsuppföljning

  • Lättare att samarbeta

  • Tidlinje över alla händelser

  • Enkelt och Anpassningsbart

  • Fakturera snabbare

Behörigheter i WorkCloud

Som administratör i WorkCloud har du total kontroll över alla behörigheter för alla användare i alla moduler. Du kan även skapa behörighetsgrupper för att snabba upp administrationen.

I en smidig vy väljer du vilka moduler användaren har tillgång till och kan på en ytterst detaljerad nivå välja vilka behörigheter denne har i varje modul. Samma sak kan du göra med behörighetsgrupper, till vilken du kopplar användare, för att få en enklare hantering av stora mängder inställningar och eller användare.

Sammankopplade moduler i WorkCloud

Spara tid och minska risken för administrativa misstag med våra sammankopplade moduler. Exempelvis kan du tidrapportera och skapa fakturaunderlag direkt från alla moduler, och från projekt kan du direkt skapa ärenden och arbetsordrar. Detta är bara ett fåtal av alla praktiska sammankopplingar vi har i WorkCloud för att underlätta det administrativa arbetsflödet.

Digitalt offertverktyg

Exempel på användningsområden

BYGGFÖRETAG
TJÄNSTEFÖRETAG
HR & REKRYTERING
INSTALLATÖRER
ARKITEKTER
KONSTRUKTÖRER
ENTREPENÖRER
KONSULTBOLAG

Hör av dig till oss så visar vi hur WorkCloud Offerthantering förenklar vardagen för dig och dina medarbetare!

IT-PARTNER

Vår målsättning är att våra kunder bara ska behöva en leverantör när det gäller IT. Fokusera på det ni gör bäst och låt oss ta hand om din drift & support av IT.

WEBBYRÅ

Vi har rätt verktyg, god erfarenhet, bra strategier och det personliga engagemanget för att digitalt underlätta din vardag till max!