Så skriver du för både kund och Google
Hur skriver man unika beskrivningar för varje produkt till en e-handelssida? Känns det som om
Håll koll på dina potentiella kunder och affärer. Följ upp dina affärer i tid för att maximera försäljningen och få svar på den klassiska frågan ”Hur långt har vi kommit i processen och när kan vi landa affären?”
Håll koll på hur många affärsmöjligheter ni behöver för att få hem en affär och på hur lång tid en affär befinner sig i genomsnitt i varje affärsfas.
Bestäm hur du vill jobba med dina affärsmöjligheter och vilken information du vill se.
I Tabellvyn får du en bra översikt av alla dina, alternativt samtliga, affärsmöjligheter.
I Kanbanvyn kan du dra och släppa affärsmöjligheter mellan olika stadier för en tydlig och detaljerad överblick. Här sammanställs värdet av affärsmöjligheterna i olika stadier och här kan du dessutom filtrera affärsmöjligheterna på användare, sannolikhet, affärsvärde, källa, etc. så att du får en överblick av just det du vill se.
Välj Kartvyn om du vill ha en geografisk översikt av dina, alternativt samtliga, affärsmöjligheter.
Förutsatt att du har rätt behörighet så kan du under ”Profil” ställa in vilka affärsmöjligheter du vill se som standard.
Under inställningar kan du ställa in vad du vill ska vara synligt och hur en status ska övergå till en annan per automatik, på så sätt låter du systemet hålla reda på vad som ska göras i nästa steg.
Skapa uppgifter till dig själv eller andra för att inte missa något viktigt steg eller kontakt i affärsmöjligheten. Möjligheten att skapa mallar för uppgifterna ger en smidigare hantering och minskar tidsåtgången för administration.
Skapa checklistor eller andra typer av formulär som säljare eller projektledare ska gå igenom och fylla i vid registrerad affärsmöjlighet. Formulären går att anpassa hur du vill och varje användare kan skapa hur många formulär som helst samt koppla dem till vilken modul som helst. Du har möjlighet att skapa egna fält och välja mellan olika typer så som: textfält, sifferfält, dropdown med ett/flera alternativ, checkbox med ett/flera alternativ, datumfält, bild. Dessutom kan du välja egen struktur för formuläret samt förhandsgranska det för att se hur det kommer att se ut vid ifyllnad.
Spara tid genom att direkt via en affärsmöjlighet skapa en offert. Låt systemet exportera all nödvändig information direkt till offerten, så slipper du lägga in uppgifterna på nytt.
När du har skapat en offert via en affärsmöjlighet kopplas offerten automatiskt till affärsmöjligheten i fråga, vilket möjliggör lätt spårning av information.
Arbetade timmar och eventuella avvikelser rapporteras på ett smidigt sätt utan krångel. Du fyller endast i nedlagd tid och eventuell fakturerbar tid eftersom det mesta redan är förifyllt baserat på den aktuella affärsmöjligheten. Dessutom finns möjlighet att automatiskt skapa fakturaunderlag när tidrapporten fylls i, vilket underlättar de administrativa sysslorna och minskar risken för missade fakturor.
I händelseloggen kan du hålla koll på vad som händer i exempelvis ett ärende, service eller projekt utan att behöva leta efter informationen. Den visar nämligen varje händelse som ägt rum i modulen i fråga. Behöver du exempelvis information från någon kollega kan du tagga denna och skriva en kommentar via den interna kommentarsfunktionen. Kommentarer syns också i händelseloggen.
Med hjälp av WorkCloud kan ni effektivisera ert arbetssätt, era samarbeten och kommunikationen med kunder och samarbetspartners. Ett sätt att minska administrationen är till exempel att era kunder loggar in på Kundportalen i WorkCloud där de själva kan lägga upp ärenden och se status på ärenden som ni valt att visa i kundportalen.
Enligt undersökning lägger vi cirka 30 minuter eller mer på att leta information – varje dag. Det blir nästan 3 veckor på ett år! Har du råd med det?
Hur skriver man unika beskrivningar för varje produkt till en e-handelssida? Känns det som om
Dataskyddsförordningen och Dataskyddslagen Oron var stor och frågorna var många när den nya lagen skulle
Bennströms är sedan länge ett välkänt varumärke i Västerås med omnejd. Företaget som grundades på 60-talet säljer in- och utvändiga solskydd till företag och privatpersoner.
”I en tid där framförallt samhället men också våra kunders beteende förändras mot digitalisering behöver Bennströms anpassa sig. Det gör vi bl.a. genom att modernisera och förnya vår hemsida.”
Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på vår webbplats, vilket du accepterar genom att fortsätta att använda webbplatsen.