Så skriver du för både kund och Google
Hur skriver man unika beskrivningar för varje produkt till en e-handelssida? Känns det som om
Med hjälp av digitalt offertverktyg kan du hålla full koll på företagets samtliga utskickade & pågående offerter, följa upp kunderna lättare och förenkla ditt företags offerthantering och administrationen.
En praktisk översiktsvy visar alla dina offerter och vilken status de har. En smidig sammanfattning visar antalet utskrivna, pågående och inväntade offerter. Beroende på vilken behörighetsnivå du har tilldelats kan du se och följa upp företags samtliga fakturor. Se även en tidslinje för varje offert.
Du har möjlighet att lägga till egna offerttexter och anteckningar. Du kan även komplettera offerten med relaterade filer som t ex ritningar, beräkningar och annat offertunderlag. Administratören har möjlighet att ställa in vilka fält som ska vara synliga och vad som ska vara obligatoriskt att fylla i.
Du kan välja att skriva ut offerten och posta den, eller så kan du spara den som en PDF-fil och maila den till kunden. Men du kan även, med vårt digitala offertverktyg, presentera offerten online för kunden via en krypterad länk som gör det möjligt för kunden att direkt godkänna eller neka offerten online.
Du ser i realtid när och hur många gånger kunden har tittat på offerten. Dessutom kan du bestämma om det ska skapas en aktivitet i din kalender utifrån offertens återkopplingsdatum samt välja att få notis via e-post när kunden öppnar offerten för första gången.
För att få till merförsäljning på ett smidigt sätt kan du nu lägga till produkter/tjänster under ”Lägg även till”. Du lägger till artiklarna precis som vanligt, dvs. genom att läsa in artiklar från artikelregistret eller lägga till temporära artiklar, skillnaden blir att dessa dyker upp som extra alternativ för kunden att lägga till i offerten.
Skapa checklistor eller andra typer av formulär som ska fyllas i vid offertskapandet. Formulären går att anpassa hur du vill och varje användare kan skapa hur många formulär som helst samt koppla dem till vilken modul som helst. Du har möjlighet att skapa egna fält och välja mellan olika typer så som: textfält, sifferfält, dropdown med ett/flera alternativ, checkbox med ett/flera alternativ, datumfält, bild. Dessutom kan du välja egen struktur för formuläret samt förhandsgranska det för att se hur det kommer att se ut vid ifyllnad.
Administratören har möjlighet att sätta ett gränsvärde för offertens totala summa samt TG. Detta innebär att offerter som överskrider ett visst belopp/TG kräver ett godkännande från administratören.
Med ett enkelt klick kan du kopiera ett befintligt offertunderlag så att du kan göra nödvändiga justeringar och skicka den nya offerten till kunden. Offerten behåller sin originalbeteckning och uppdateras med ett versionsnummer, vilket gör att man alltid kan spåra tillbaka till den ursprungliga offerten.
När kunden har godkänt offerten så finns det möjlighet att jobba vidare genom att direkt från offertmodulen skapa en arbetsorder eller ett projekt. Då följer kundens uppgifter, budget och annan viktig information med automatiskt, vilket snabbar upp administrationen och minimerar risken för misstag.
I händelseloggen kan du hålla koll på vad som händer i exempelvis ett ärende, service eller projekt utan att behöva leta efter informationen. Den visar nämligen varje händelse som ägt rum i modulen i fråga, samt interna kommentarer. Behöver du exempelvis information från någon kollega kan du tagga denna och skriva en kommentar via den interna kommentarsfunktionen.
Med hjälp av WorkCloud kan ni effektivisera ert arbetssätt, era samarbeten och kommunikationen med kunder och samarbetspartners. Ett sätt att minska administrationen är till exempel att era kunder loggar in på Kundportalen i WorkCloud där de själva kan lägga upp ärenden och se status på ärenden som ni valt att visa i kundportalen.
Enligt undersökning lägger vi cirka 30 minuter eller mer på att leta information – varje dag. Det blir nästan 3 veckor på ett år! Har du råd med det?
Hur skriver man unika beskrivningar för varje produkt till en e-handelssida? Känns det som om
Dataskyddsförordningen och Dataskyddslagen Oron var stor och frågorna var många när den nya lagen skulle
Bennströms är sedan länge ett välkänt varumärke i Västerås med omnejd. Företaget som grundades på 60-talet säljer in- och utvändiga solskydd till företag och privatpersoner.
”I en tid där framförallt samhället men också våra kunders beteende förändras mot digitalisering behöver Bennströms anpassa sig. Det gör vi bl.a. genom att modernisera och förnya vår hemsida.”
Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på vår webbplats, vilket du accepterar genom att fortsätta att använda webbplatsen.