Med hjälp av Uppgifter kan du sortera och strukturera dina uppgifter precis hur du vill, i vilken modul du vill!
Lobby för snabb överblick, koppling till andra moduler, status för hög prioritet & privata uppgifter, funktion för återkommande uppgifter, anteckningar & uppladdning av filer direkt i uppgiften, möjlighet att tilldela uppgiften till någon annan, vy över vad som finns att göra samt pågående & avslutade uppgifter.
Läs mer »
Skapa ärenden både åt dig själv och dina kollegor. Sätt deadline, välj ansvarig person, skapa arbetsbeskrivning, ärendefiler och följ kommentarerna för att få en bra översikt.
Överblick över samtliga ärenden, möjlighet att tilldela ett ärende till en grupp, ärendestatus, prioritet & typer, arbetsrapport, dagbok & filer, tidrapportering & fakturering, händelselogg & intern kommentarsfunktion.
Läs mer »
Med hjälp av digital offerthantering kan du hålla full koll på företagets samtliga utskickade & pågående offerter, följa upp kunderna lättare och minska administrationen.
Samla företagets offerter, skapa egna texter, ladda upp filer & noteringar, visa offerten online för kunderna, se gränsvärde för summa & TG, kopiera offertunderlag, skapa ärende, arbetsorder & projekt direkt från offertmodulen.
Läs mer »
Skapa arbetsorder med arbetsbeskrivning, checklistor, fullständig information om kunden, slutkunden, ordermärkningar och inkludera produkter & tjänster samt ladda upp kundspecifika filer.
Planera arbeten efter planeringskalendern, fördela resurser, upprätta checklistor, lägg till status & typer, skriv arbetsrapport och dagbok ladda upp filer, låt kunden godkänna bokad tid, tidrapportera & fakturera direkt i modulen och mycket mer.
Läs mer »
Via denna modul kan anställda rapportera sina tider. Självklart finns det kopplingar från moduler så som arbetsorder, offertverktyg & ärendehantering.
Avvikelser, OB och övertid, mobilanpassad, tidrapportering & tidregistrering, fakturera rapporterad tid, tidrapportera direkt i modulerna, godkännande & attestering av löneperiod, hantering av utlägg.
Läs mer »
I Order samlas fakturor som du skapat antingen direkt i Order-modulen eller via exempelvis ett ärende, service, projekt eller tidrapport. Lägg till referensperson, betalningsvillkor, kommentarer, rabatt, status, etc. Dessutom finns möjlighet att använda WorkClouds integration med olika faktureringsprogram, såsom Fortnox.
Prognos, status & statistik, koppla order till valfri modul, exportera information till andra moduler, integration med faktureringsprogram, orderbekräftelse direkt via systemet, välj inklusive eller exklusive moms.
Läs mer »
I Avtalsmodulen kan du samla verksamhetens olika avtal på ett och samma ställe. Lägg till egna avtalstyper och skapa egna avtalsmallar, få information om när det är dags för avtalsförnyelse, m.m.
Sköt avtalsfaktureringen, välj annan fakturamottagare, jobba med dynamiska fält, lägg till widgets för avtalsförnyelser & avtalsuppgifter, skapa avtalsuppgifter & återkommande uppgifter och bli uppmanad om avtalsförnyelser.
Läs mer »
Skapa projekt med olika delmoment och uppgifter. Koppla olika personer till olika projekt, skapa arbetsorder, rapportera tider, ladda upp projektspecifika filer, håll koll på projektets budget och skapa deadlines för varje delmoment och olika status för varje projekt.
Projektplanering med överblick, skapa projekt & sätt upp mål, få koll på helheten & koppla in externa samarbetspartners, arbetsorder & ärendehantering, tidrapportering & projektdagbok, händelselogg & intern kommentarsfunktion.
Läs mer »