Meny

Projekthantering

Skapa projekt med olika delmoment och uppgifter. Koppla olika personer till olika projekt, skapa arbetsorder, rapportera tider, ladda upp projektspecifika filer, håll koll på projektets budget och skapa deadlines för varje delmoment och olika status för varje projekt.

Projektplanering med överblick

Tidslinjen ger dig en smidig helhetsöverblick över alla projekt och deras delprojekt och enskilda uppgifter, med status, start- och slutdatum. Du kan på ett enkelt sätt redigera delprojekt & uppgifter direkt från översiktsvyn utan att behöva lämna den.

workcloud-projekthantering
workcloud-projekthantering-skapa-projekt

Skapa projekt & sätt upp mål

När du skapar ett projekt lägger du till en kund och kontaktperson från kundregistret och eventuell slutkund. Därefter väljer du projektledare, projektansvarig, typ av projekt, budget samt deadline. Om du har återkommande typer av projekt finns möjligheten att skapa projektmallar som du enkelt läser in när nya projekt skapas. Till varje projekt och delprojekt kan du ladda upp relevanta filer; t ex ritningar, foton, scheman.

Få koll på helheten & koppla in externa samarbetspartners

Skapa delprojekt, uppgifter som tillhör dem och tilldela delprojektsansvarig och delprojektsdeltagare. Medan ditt team fokuserar på sitt arbete, har du full koll på helheten genom att följa upp förbrukad tid, status och teamets framgångar.

Om det finns externa samarbetspartners kopplade till ett delprojekt, kan ni bjuda in dem till projekthantering i WorkCloud genom att ställa en förfrågan som de enkelt kan svara på via en länk som mailas ut. På så sätt kan ni och samarbetspartnern kommunicera med varandra och med slutkunden på ett effektivt sätt och vara säkra på att alla får den information de ska få. Alla konversationer finns dessutom sparade för framtida referens. En ytterligare fördel är att det blir enkelt att dela alla slags filer.

Med hjälp av behörighetsgrupper ställer ni själva in vilken information era samarbetspartners och kunder får ta del av och vilka de kan kommunicera direkt med.

delprojekt-samarbetspartner

Enkelt projektverktyg för smartare projektplanering

  • Skapa projekt från offert
  • Budget & Extra kostnader (ÄTA)
  • Arbetsorder & Ärendehantering
  • Fakturaunderlag direkt från projekt
  • Bjud in externa samarbetspartners
  • Planera projekt
  • Dokument
  • Rapportera tider & avvikelser
  • Projektdagbok
  • Egna projektstatus & checklistor

Arbetsorder & Ärendehantering

Du skapar enkelt arbetsordrar och ärenden som innehåller all information som den som ska utföra arbetet behöver. Arbetsordern har en lättöverskådlig vy där all viktig information presenteras på ett enkelt och tydligt vis. Bifoga de filer arbetet behöver, t ex materialspecar, ritningar och arbetsinstruktioner.

Den som utför arbetet kan fylla i en arbetsrapport alltefter arbetets fortskridande, vilket ger dig som administratör en utmärkt överblick över de arbeten som utförs. Du ser enkelt hur långt de pågående arbetena har kommit och vilka som är avslutade eller ännu inte påbörjade.

Tidrapportering & Projektdagbok

Rapportera arbetade timmar och eventuella avvikelser på ett smidigt sätt utan krångel. Du behöver bara fylla i tiden eftersom det mesta redan är förifyllt baserat på det aktuella projektet. Du har möjlighet att automatiskt skapa fakturaunderlag när du fyller i tidrapporteringen, vilket underlättar de administrativa sysslorna och minskar risken för missade fakturor.

Med den digitala dagboken kan du rapportera dagens påbörjade, pågående och avslutade arbeten samt registrera avvikelser/hinder. Du kan även knyta foton och andra filer till aktuellt datum för att få en komplett dokumentation. Skulle det uppstå extra kostnader kan du lägga till dem direkt i dagboken.

Händelselogg & intern kommentarsfunktion

I händelseloggen kan du hålla koll på vad som händer i exempelvis ett ärende, service eller projekt utan att behöva leta efter informationen. Den visar nämligen varje händelse som ägt rum i modulen i fråga, samt interna kommentarer. Behöver du exempelvis information från någon kollega kan du tagga denna och skriva en kommentar via den interna kommentarsfunktionen.

workcloud-handelselogg-kommentarer

Kundvård & relationer

Med hjälp av WorkCloud kan ni effektivisera ert arbetssätt, era samarbeten och kommunikationen med kunder och samarbetspartners. Ett sätt att minska administrationen är till exempel att era kunder loggar in på Kundportalen i WorkCloud där de själva kan lägga upp ärenden och se status på ärenden som ni valt att visa i kundportalen.

Enligt undersökning lägger vi cirka 30 minuter eller mer på att leta information – varje dag. Det blir nästan 3 veckor på ett år! Har du råd med det?

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.
kontakta-oss-popup

Telefon

Mail

Fjärrsupport

  • Vid val av FJÄRRSUPPORT laddas vårt program för fjärrsupport ned på din enhet.