Meny

Tidrapportering

Via denna modul kan anställda rapportera sina tider. Självklart finns det kopplingar från moduler så som arbetsorder, offertverktyg & ärendehantering.

wc-tidrapportering-tidregistrering (1)

Avvikelser

Genom Avvikelser kan du rapportera sjukledighet, semester, flextid, m.m. Systemet räknar automatiskt ut hur mycket tid som gått till arbete, sjukledigt, semester, osv. 

OB och övertid

Rapportera OB och övertid i WorkCloud Tidregistrering, som automatiskt lägger in din tid i löneunderlagen.

Mobilanpassad

Tidredovisa, lägg in frånvaro eller kolla ditt schema direkt från mobilen.

Håll koll på företagets tidrapportering & tidregistrering

  • Spara tid vid lönehantering
  • Färdiga löneunderlag
  • Frånvaro & avvikelser
  • Hantering av utlägg
  • Personalregister
  • Register över förmåner
  • Enkel schemahantering
  • Attestering av tider
  • Tillgänglig dygnet runt
workcloud-tidrapportering-avvikelser

Tidrapportering & tidregistrering

Vårt webbaserade program WorkCloud Tidrapportering ger dig inte bara en enkel och bekväm stämpelklocka med utökade funktioner, utan du får ett komplett tidsredovisningssystem. Tillgänglig för in- och utstämpling och administrering dygnet runt och överallt. Hantera allt ifrån personalregister till schemaläggning i ett och samma system.

Det har aldrig varit enklare att skapa löneunderlag och hantera frånvaro, OB, flex, övertid m.m. Allt detta och lite till med enkel överblick och statistik.

Fakturera rapporterad tid

Dessutom finns möjlighet att automatiskt skapa fakturaunderlag när tidrapporten fylls i, vilket underlättar de administrativa sysslorna och minskar risken för missade fakturor.

Tidrapportera direkt i modulerna

Rapportera arbetade timmar och eventuella avvikelser på ett smidigt sätt utan krångel direkt i modulerna. Du behöver bara fylla i tiden eftersom det mesta redan är förifyllt.

Godkännande & attestering av löneperiod

Löneunderlagen som skapas i WorkCloud Tidrapportering måste godkännas av den anställde för att löneadministratören ska kunna attestera tiderna. Den anställde får då möjlighet gå igenom sina tider, så att det blir rätt löneunderlag för vald löneperiod. 

workcloud-tidrapport-loneperiod
workcloud-tidrapportering-utlagg

Hantering av utlägg

Registrera kvitton, begär milersättning och registrera traktamenten med hjälp av utläggsmodulen. Möjlighet att ladda upp filer direkt från datorn, telefonen eller paddan. Du kan även välja att koppla ditt utlägg till en specifik arbetsorder, projekt eller skapa fakturaunderlag.

Händelselogg & intern kommentarsfunktion

I händelseloggen kan du hålla koll på vad som händer i exempelvis ett ärende, service eller projekt utan att behöva leta efter informationen. Den visar nämligen varje händelse som ägt rum i modulen i fråga. Behöver du exempelvis information från någon kollega kan du tagga denna och skriva en kommentar via den interna kommentarsfunktionen. Kommentarer syns också i händelseloggen.

workcloud-handelselogg-kommentarer

Kundvård & relationer

Med hjälp av WorkCloud kan ni effektivisera ert arbetssätt, era samarbeten och kommunikationen med kunder och samarbetspartners. Ett sätt att minska administrationen är till exempel att era kunder loggar in på Kundportalen i WorkCloud där de själva kan lägga upp ärenden och se status på ärenden som ni valt att visa i kundportalen.

Enligt undersökning lägger vi cirka 30 minuter eller mer på att leta information – varje dag. Det blir nästan 3 veckor på ett år! Har du råd med det?

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.
kontakta-oss-popup

Telefon

Mail

Fjärrsupport

  • Vid val av FJÄRRSUPPORT laddas vårt program för fjärrsupport ned på din enhet.