
Sedan 1995 har Trädmästarna vårdat Sveriges träd och är specialiserade på att arbeta med skyddsvärda träd och träd i kulturhistoriska miljöer! Företaget är etablerade främst i Stockholms- och Mälarsdalsregionen och erbjuder tjänster så som beskärning, fällning, plantering, stubbfräsning, kronstabilisering med mera.




Utmaningen
Trädmästarna har genom åren testat diverse olika system för att kunna underlätta planeringen och uppföljningen. De har även haft som vision att underlätta samt digitalisera kundflödet och förenkla kommunikationen både med sina kunder men även internt.
Lösningen
Bluescreen fick vara på plats hos Trädmästarna i en hel vecka för att förstå verksamheten, utmaningarna och hitta lösningar. Arbetet startades med att identifiera 3 viktiga delar i processen:
- vad gör man?
- varför gör man det?
- hur gör man det?
Genom att implementera Workcloud och hitta kombinationen av rätt moduler i systemet kunde vi ta fram ett flöde som täcker de olika delarna i verksamheten och:
- förenklar hanteringen av de enormt stora offertförfrågningar som sker under högsäsong
- enklare boka in och tilldela offertbesök
- få bättre översikt över planeringen av individer och resurser
Under processens gång lyckades vi även även identifiera en förbättringsmöjlighet i den nuvarande strukturen som med hjälp av en relativt liten anpassning i systemet kommer att leda till tidsbesparing och förenkling i planerings- och utförandestadiet.
1
Lead
2
Offert
3
Order
4
Arbetsorder
5
Tidrapport
6
Fakturering

DRICKA KAFFE ELLER PRATA BUSINESS?
Vi gillar båda delarna!