Bluescreens uppdrag
Det var dags för en mer uppdaterad hemsida med ny struktur och med en tydligare överblick över företagets tjänster. NB Oljor vill att deras kunder enkelt ska kunna lägga en beställning via hemsidan när det passar dem, oavsett tid på dygnet.
Det fanns också en önskan att kunna dela med sig av kunskap och att deras kunder enkelt ska kunna söka efter branschrelevant information, regelverk och dokumentation. Utöver detta hade NB Oljor ett behov av en IT-partner för daglig support och drift.

NB Oljor
Max Forsgren
”Bluescreen har en bra palett av IT-lösningar samt kompetenta, alltid trevliga och tålmodiga medarbetare. Vi är väldigt nöjda med samarbetet och den kvalitet Bluescreen åtar sig att leverera.”
Varumärke
Varje bolag och organisation är unik och har ett eget varumärke. Vårt mål är att skapa en unik design som återspeglar både företagets grafiska profilering och tonalitet. Responsiv design är en självklarhet i alla våra webbprojekt.
NB Oljor är ett ungt företag med en lång historia. De kännetecknas av att de är lokala och känner branschen utan och innan. Självklart ska detta återspeglas på deras hemsida!
Lösning
NB Oljors nya hemsida är lättnavigerad och har tydliga kontaktuppmaningar och offertformulär. Vi på Bluescreen har skapat en aktuell och personlig hemsida som tydligt visar företagets lokala förankring och kompletta utbud. Besökaren får snabbt en överblick över tjänster, produkter och kontaktuppgifter.
Vi fortsätter samarbetet med företagets digitala närvaro genom att uppdatera med nyheter och skapar en ständigt aktuell webb med hjälp av strategisk sökordsoptimering och målgruppsanpassade annonser i sociala medier. Bluescreen har idag även hand om NB Oljors IT-support och dagliga drift samt konsulterar och stöttar gällande företagets IT- och webblösningar.